• Komentarze prawne
    • Wyciek danych w placówce – jakie procedury wdrożyć (1)
      Skuteczna ochrona danych osobowych oraz wrażliwych informacji zawartych w dokumentacji medycznej wymaga zastosowania odpowiednich procedur. Jak opracować te procedury, aby wzmocnić bezpieczeństwo danych w placówce?
    • Bezpieczeństwo danych cyfrowych w przychodniach medycyny pracy (4)
      Przechowywanie danych na serwerach, zorganizowanie procesu rejestracji w określony sposób oraz podział informacji na kategorie stanowią kluczowe rozwiązania mające na celu zabezpieczenie systemów komputerowych w placówkach medycznych. Jednak istnieje wiele innych czynników, o które należy zadbać, aby mieć pewność, że dane pacjentów pozostaną bezpieczne.
    • Bezpieczne usuwanie dokumentów z danymi osobowymi – ważne wskazówki (6)
      Przetwarzanie danych osobowych nierozerwalnie wiąże się z koniecznością niszczenia nośników, na których te dane są zapisane. W tym kontekście należy przestrzegać odpowiednich przepisów oraz działać w sposób przemyślany, szczególnie pod kątem aspektów technicznych. Jak zatem postępować, aby zachować bezpieczeństwo?
    • Dane wrażliwe w przychodni medycyny pracy – o czym trzeba pamiętać (7)
      Zachowanie bezpieczeństwa danych osobowych i dokumentacji medycznej stanowi priorytetową kwestię dla placówek medycznych. Istnieje wiele środków bezpieczeństwa, które można wdrożyć, aby skutecznie chronić te informacje i zapobiegać ich nieautoryzowanemu ujawnieniu. W artykule podano kilka wskazówek, które pomogą w zapewnieniu bezpieczeństwa danych.
    • Jak przetwarzać dane osobowe osób badanych (8)
      Zarządzanie przetwarzaniem danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu jakości działania placówki medycznej oraz może przynieść znaczące oszczędności. Jak więc opracować optymalne rozwiązania w tej dziedzinie?
    • Jak zorganizować pracę rejestracji telefonicznej w przychodni medycyny pracy (9)
      Jeśli pacjent umawia się telefonicznie na skorzystanie z usługi medycznej, np. badania medycyny pracy, nie jest wymagana żadna dodatkowa zgoda. W przypadku próby uzyskania takiej zgody przez placówkę medyczną jest to nieuprawnione działanie. Istnieje jednak kilka innych kwestii, na które należy zwrócić uwagę podczas rejestracji.
    • Licencje na oprogramowanie: jak uniknąć zbędnych wydatków (11)
      Przy decyzji o wdrożeniu elektronicznej dokumentacji medycznej ważne jest dokładne rozważenie zakupów i unikanie zbędnych wydatków. To kluczowe, ponieważ wybór oprogramowania do obsługi dokumentacji medycznej to zobowiązanie na długi okres. Jak więc uniknąć błędów, które mogą nas długo obciążać?
    • W jaki sposób niszczyć dokumentację zgodnie z prawem (12)
      Dokumentacja medyczna, niezależnie od jej formy – papierowej czy elektronicznej, wymaga szczególnej ochrony. Zaniedbania w tym zakresie mogą prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, finansowych oraz dyscyplinarnych. Jak zatem odpowiednio chronić dokumentację medyczną?
    • Nadzór nad systemem elektronicznej dokumentacji medycznej – co zawrzeć w procedurach (13)
      Dane przetwarzane przez placówkę medyczną są niezwykle cenne i wartościowe, często bardziej niż sam sprzęt, na którym się znajdują. Dlatego kluczowe jest przygotowanie odpowiednich procedur nadzoru nad systemami elektronicznej dokumentacji medycznej, aby zapobiec ewentualnym kosztom związanym z utratą danych.
  • Formularze
    • Protokół zniszczenia dokumentacji medycznej – jak wypełniać (14)
    • Kiedy RODO dopuszcza przetwarzanie danych o stanie zdrowia (15)
  • Instrukcje
    • Jak się przygotować do kontroli UODO – instrukcja (16)

Lekarz Medycyny Pracy - cały wykaz