• Duże zbiorniki na paliwo przestały być legalne. Swoboda była, ale się skończyła
    Firmy transportowe mają nie lada kłopot. Zmiana przepisów przeciwpożarowych spowodowała, że zbiorniki o dużej pojemności, w których magazynuje się np. olej napędowy, przestały być legalne. Inwestycje na setki tysięcy złotych mogą okazać się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Wszystko przez rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów z 7 czerwca 2010 r. Przepisy funkcjonują od kilku lat, ale straż pożarna wydaje obecnie decyzje zakazujące używania zbiorników o pojemności większej niż ta przewidziana w rozporządzeniu. Kłopot polega na tym, że wielu właścicieli firm transportowych w ciągu ostatnich lat zainwestowało w zbiorniki o dużo większej pojemności: 10, 20 a nawet 40 m3. To się po prostu opłacało przy kupowaniu u dystrybutorów paliwa w ilościach hurtowych, bo w firmie mającej kilkanaście ciężarówek wydatki na paliwo to nawet 20% wszystkich kosztów. A im większa firma, tym większych zbiorników na paliwo potrzebuje.
  • Systemy wizyjne robotów FANUC wyostrzają wzrok maszyn
    Nieustająca kontrola jakości produktów to podstawowy wymóg współczesnych procesów produkcyjnych. W odpowiedzi na tę potrzebę FANUC wprowadza nowy system wizyjny iRVision w kontrolerze R-30iB Plus. Dziś każdy producent, któremu zależy na utrzymaniu się na rynku w warunkach nasilającej się konkurencji, doskonale wie, że zapewnienie kontroli jakości na najwyższym możliwym poziomie to warunek konieczny, by minimalizować koszty produkcji i poprawiać wizerunek firmy w oczach nabywców. A inwestycje w niezawodną technologię jest jednym z najskuteczniejszych sposobów jej zapewnienia. Technologia jest już szeroko dostępne, podobnie jak możliwości sfinansowania jej zakupu. Pozostaje jedynie odpowiedź na pytanie – w jakie rozwiązania inwestować?
  • Niezgodności spawalnicze przyczyną złamania ramy naczepy
    W artykule opisano przypadek, w którym doszło do złamania się ramy naczepy samowyładowczej przy rozładunku zrębki drzewnej. Wykazano, że przyczyną był brak przetopu przy spawaniu pasa dwuteownika podłużnicy ramy. Naczepa była wyposażona w dodatkowe łapy podporowe, których prawdopodobnie nie użyto, nie zmienia to jednak tego, że za powstanie uszkodzenia odpowiedzialne było wadliwie wykonane złącze spawane.
  • Schody ruchome: stój spokojnie i czekaj, aż cię dowiozą
    Wypadek w październiku 2018 roku na ruchomych schodach stacji metra Centrum w Warszawie przyniósł nieoczekiwane skutki. Nie były nimi tylko kontuzje kilku pasażerów, którzy odnieśli – na szczęście niegroźne – obrażenia. Te skutki, to uświadomienie wszystkim użytkownikom ruchomych schodów, że aby bezpiecznie na nich jeździć, nie należy się ruszać. Schody ruchome to jeden z najszybszych i najbardziej komfortowych sposobów przemieszczania się osób służący do ich przewozu pomiędzy kondygnacjami budynku.
  • Najwydajniejsza elektrownia węglowa na świecie ma 260 suwnic i wciągników pod stałym nadzorem technicznym
    Każde z 260 urządzeń dźwigowych musi co roku przejść inspekcje bezpieczeństwa i konserwacje – od prostych wciągników łańcuchowych po 300-tonową suwnicę zainstalowaną przez specjalistów Konecranes w nowym bloku 9 elektrociepłowni. Jak jednak szybko i bezpiecznie uzyskać jasny obraz stanu urządzeń w tak licznej flocie suwnic i wciągników?

Dozór Techniczny - cały wykaz