- Stres w pracy z klientem – źródła, skutki i sposoby przeciwdziałania (1)
Praca z klientami jest szczególnym wyzwaniem dla pracowników. Charakteryzuje się wysokimi wymaganiami emocjonalnymi, narażeniem na stresujące i agresywne zachowania ze strony klientów i brakiem możliwości regeneracji zasobów indywidualnych w czasie pracy.
- Źródła stresu
- Psychospołeczne warunki pracy
- Praca emocjonalna
- Skutki pracy emocjonalnej
- Skutki stresu
- Skutki zdrowotne stresu w miejscu pracy
- Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej i skutki zdrowotne
- Psychologiczne przejawy reakcji stresowej
- Wypalenie zawodowe
- Występowanie wypalenia zawodowego
- Przyczyny wypalenia zawodowego
- Symptomy wypalenia zawodowego
- Skutki wypalenia zawodowego
- Czynniki chroniące przed rozwojem wypalenia zawodowego
- Sposoby przeciwdziałania stresowi
- Przeciwdziałanie stresowi – poziom organizacyjny
- Działania obniżające ograniczenia organizacyjne w pracy
- Działania obniżające poziom wymagań i obciążenie pracą
- Przeciwdziałanie stresującym zachowaniom klientów
- Działania ograniczające konflikty interpersonalne w pracy
- Działania wzmacniające poczucie kontroli w pracy oraz wsparcie społeczne od przełożonych i współpracowników
- Przeciwdziałanie stresowi – poziom indywidualny
- Programy antystresowe
- Zdrowy styl życia
- Proponowane działania na poziomie indywidualnym
- Nawyki wpływające na zdrowie – jak je zmieniać i utrwalać (19)
Ilość obowiązków oraz nawał pracy, jakie dotykają obecnie większość dorosłych – a więc aktywnych zawodowo – Polaków, to prawdziwe wyzwanie, nawet dla zdrowego organizmu.
- Badanie energii psychicznej i fizycznej pracowników
- Jak polski pracownik dba o swój poziom energii, zdrowie i samopoczucie
- Odżywianie
- Sen
- Emocje
- Stres
- Wnioski wynikające z raportu
- Nawyki
- Analiza porównawcza dotycząca przyczyn chorób zawodowych w latach 2012-2015 mająca na celu określenie dynamiki zmian w tym zakresie wraz z określeniem rekomendacji dotyczących działań prewencyjnych (24)
Analizę porównawczą dotyczącą przyczyn chorób zawodowych przygotowano na zlecenie Departamentu Prewencji i Rehabilitacji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a jej wykonawcą jest Instytut Badawczy IPC. Celem analizy jest określenie dynamiki zmian w zakresie występowania chorób zawodowych oraz określenie rekomendacji dotyczących działań prewencyjnych.
Prewencja i Rehabilitacja - cały wykaz